fredag 9 mars 2012

Svar från Skånetidning

Glömde att berätta att jag fick svar från skånetidningen Allas, som jag för övrigt tycker är underbart bra:

"Tack för ditt brev. Ja, det är trädgårdsskribentens ständiga dilemma att vi har så olika klimat i Sverige. Men eftersom det trots allt är bättre att skriva om saker före, än när det är för sent, gör vi avvägningen att hellre vara tidigt ute med odlingsinformation. Dessutom skrivs sidorna två månader innan tidningen säljs i butik, varför jag aldrig vet på förhand hur långt t ex våren är gången när tidningen kommer ut.
Hade jag bara fått lite fler gröna sidor till mitt förfogande, hade idealet så klart varit att haft tips för hela Sverige i varje kalender.
Men jag tar till mig dina åsikter och ska lura på om jag kan lägga upp det på något annat vis. Hör gärna av dig om du har fler synpunkter.
Bästa hälsningar
Karin Elmberg, trädgårdsredaktör"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar