lördag 31 mars 2012

Ny design - inga inlägg

Helt plötsligt slocknade lusten att skriva. Jag tog tag i det praktiska istället och har målat sättstegen i trappen istället på kvällarna. Dessutom har jag hunnit vara på spaweekend med min syster, fått en ny tjänst och sett vårtecken i vår rabatt sedan senast jag skrev.

Den nya tjänsten innebär mer ansvar, jag kommer att bli skälld på, men samtidigt innebär det ett otroligt roligt och varierande jobb! Tyvärr lider jag av prestationsångest, med betoning på ångest, så det blir rätt jobbigt de första veckorna, kanske månaderna innan jag kan slappna av.

I onsdags var jag till optikern för nya glasögon. Jag kommer att få progressiva, med filter och UV-skydd. Undersökningen tog 1,5 timmar! Trodde inte att det fanns så grundliga optiker! Men dessvärre kostar det också. Brillorna går på nästan 10 000 papp! Hoppas att det blir väldigt bra och att det underlättar för mig, särskilt när jag läser eftersom jag inte orkar göra det mer än på arbetstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar