söndag 4 mars 2012

Jäkla Skånetidning!...

Så här ser vårt hus med trädgård ut nu, något som man inte förstår i Skåne... Skrev ett brev till redaktionen på Allas veckotidning i kväll. Blir så arg på deras Månadsagenda som presenteras på trädgårdssidorna varje vecka. Denna vecka stod bland annat "Dags att plantera. Persilja, lök och dill kan du nu sätta direkt i landet.." Are you kidding!!! Ska jag skotta 1,2 meter ner tills jag hittar grönsakslandet, för att sedan spätta ned fröna? Aaarrrgggh jäkla Skånetidningar... Rub it in...

I dag har vi gjort sista ansatsen med att formulera ett dokument som vi ska överlämna till kommunalrådet och ordförande i barn- och utbildningsutskottet i morgon. Vi kämpar med näbbar och klor för byskolan. Nu kan jag känna att jag gjort allt i min makt för att den ska få vara kvar.

Efter att ha suttit hela förmiddagen med Maken och författat detta tråkdokument begav vi oss till pulkabacken med barnen. Vi var inte ensamma, några ko med skoter, andra med bil och de flesta till fots, med bob och skrana. Mysig samvaro vid vårbrasan!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar